סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,327)

בית עסק או תאגיד אחר סיפק לך מוצר מקולקל ? סירב להחליף את המוצר או לבטל לבקשתך עסקת אשראי שביצעת ? חברת תקשורת גובה ממך תשלומים בניגוד למוסכם ? מצאת טעות בחיוב בתשלום אשר התבצע ע"י חברה קמעונאית ? נגרם לך נזק ולמרות היותו מינורי באופן יחסי, את/ה מעוניין לדעת מתי ניתן להגיש תביעה קטנה, בגין איזה סעד וכיצד ניתן לקבלו ? כפי הניתן לראות, פורום צרכנות ותביעות קטנות הוקם בפורטל המשפטי iLaw משום שהוא נוגע לכולנו, בפעולות צרכניות שונות אשר אנו מבצעים ביום יום. במסגרת פורום צרכנות ותביעות קטנות זה תוכל לקבל מידע וכלים משפטיים פרקטיים להבנת נושא משפטי צרכני ומימוש זכויותיך. תופתעו לגלות כי בחינה ובדיקה משפטית של עורך דין הבקיא בתחום, תקל עליכם. רוצים לבדוק ? הוסיפו שאלה, מפורטת במידת האפשר, ותשובות עורך הדין המנהל את הפורום לא תאחר לבוא.

קרא עוד

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

06/06/2024 08:09 אבנר הטעיה ואי אספקת מוצר ומוצר חליפי הטעיה ואי אספקת מוצר ומוצר חליפי
שלום,
רשת מוצרי חשמל גדולה פרסמה באולם התצוגה מקרר (לא מתצוגה חדש לגמרי) במחיר אטרקטיבי במיוחד בהנחה גדולה עם מספר דגם מדוייק (מצולם, מחיר ודגם).
לא מדובר בדגם מתצוגה, לגבי הדגם מהתצוגה ניתן היה לרכוש אותו עוד בפחות.
לאחר תשלום בעמדה וקבלת החשבונית התברר כי נרשם דגם אחר ולא זה שנרכש ולא זה בתצוגה דגם שממילא יכולתי לקנות בפחות ממה ששילמתי.
כמובן שאם לא הייתי עולה על זה לא היתה לי דרך להוכיח כלום.
מייד במעמד הרכישה לא הסכמתי לדבר ואז נאמר לי שמלאי חדש יגיע תוך שבוע וחצי ובהתאם אקבל את מה שקניתי.
גם הובטח לי מקרר חלופי עד אז, מדובר בבית חדש ואין לי מקרר בבית.
במשך שבועיים אני ממתין למקרר חלופי ומבטיחים לי ולא שולחים.
כל השיחות מוקלטות כבר שבועיים, כולל הבטחה לקבל חלופי והבטחות לקבל מקרר בדגם הנכון, לא זה שנרשם בחשבונית.
לאחרונה נאמר לי שלא יספקו לי מקרר חליפי כי המשלוח של המקררים החדשים מתעכב ומקרר חלופי הם לא נותנים לזמן לא ידוע.
גם נאמר לי שהמשלוח החדש יהיה במחיר גבוהה מאוד והם לא יעמדו במחיר שהופיע אצלם בתצוגה באולם.

מה הם זכויותי ומה עלי לעשות?
אני מחזיק בהרבה הקלטות שמאשרים את כל מהלך העניינים והמוכר של הרשת לא מתכחש לעובדות, פשוט אלו הדברים.

שלום,
אתה זכאי (מבחינת החוק) לקבל בדיוק את מה שהזמנת (ומה שהובטח לך לאורך כל הדרך).
בעניין המקרר / המקרר החלופי שלא קיבלת - בשלב זה על החברה לפצות אותך בגין הפרת ההסכם, הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.
לסיכום אתה זכאי מבחינה חוקית למקרר חלופי עד שיגיע המקרר שהזמנת + תשלום פיצויים כספיים.

מדובר במחסני חשמל, כרגע עימתתי אותם עם כל הנתונים, הם מודים שטעו, הם לא רוצים לספק מקרר חלופי כי הם לא יודעים כמה זמן הוא יישאר אצלי ועכשיו גם שינו את הנרטיב, הם טוענים שמקרר כזה לא יחזור יותר למלאי ולכן הם רוצים לבטל עכשיו 3 שבועות אחרי העסקה את העסקה ושאבוא לקחת את הכסף.

במצב זה, למעשה מה אני תובע?
האם כדאי לרכוש את המקרר בדגם שרציתי במחיר מלא אצל רשת אחרת ואז לתבוע את ההפרש?

חג שמח

שלום,
אתה תובע את החברה בגין הפרת הסכם, חוסר תום לב, הפרת מס' הוראות חוק הגנת הצרכן.
בנוסף - אתה רשאי לתבוע פיצויים שאינם תלויים בנזק בסך של עד 10,000 ש"ח.

15/05/2013 11:49 אסיה תביעה נגד מי עדן תביעה נגד מי עדן
.
לפני שנה רכשתי אצלם בר מים.
במשך השנה קרו 4 תקלות במכשיר
עבור כל תקלה לקח להם עד שבועיים לבוא ולטפל בתקלה כאשר אנו מדברים על מי שתייה חמה/קרה

הפעם באמת הגזימו
לפני שבוע דיווחתי על תקלה שמכשיר בזמן רתיחה מרעיש
נאמר לי שתוך 3 ימי עסקים חוזרים אלי משירות טכני

עבר שבוע ואף אחד לא חזר אלי
התקשרתי אליהם שוב ואמרו שנפלה טעות ובקשה לא הועברה למקום נכון ושעוד היום חוזרים אלי בוואדות

ושוב לא חזרו
למחרת המכשיר קיצר והשבית לי חשמל בכל הבית
ב 8 בבוקר כבר דיווחתי להם על התקלה וביקשתי שיטפלו בי דחוף כי אין לי מים לא חמים ולא קרים

נאמר לי שחוזרים אלי ושהטיפול עבר למנהל בכיר

במשך היום התקשרתי עוד 3 פעמים וקיבלתי כל הזמן אותה תשובה ,מנהל בכיר חוזר אליך ומטפל בך

אף אחד לא חזר אלי ולא התקשר אלי

ועבר כבר 24 שעות

נאלצתי להתתארגן עם קומקום ובקבוקי מים

יש לציין שכבר בתקלה שלישית ביקשתי להחליף מכשיר אך נאמר לי שזה בלתי אפשרי

האם יש לי סיכוי לזכות? לקבל ההחזר של מכשיר + עוגמת נפש

כל שנדרש במקרים כאלה הוא מכתב חריף מעו"ד ובו דרישה להחזר כספי או החלפת מכשיר בחדש. מנסיון, פניה כזו מניבה תוצאות. ואם גם זה לא יעזור, תביע קטנה.
בהצלחה,
עו"ד שרית לנגה-יצחקי

10/05/2018 07:22 דבי מה המחיר?

כמה עולה מכתב מעורך דין?

שלום,
לא ניתן לפרסם שכ"ט עו"ד כאן. ניתן לפנות אליי טלפונית.

בשנה האחרונה בתדירות גבוהה כדי מי עדן לפתע מתרוקנים גואים במתקן ומציפים הסביבה … לאחר מבוכה הזמנתי טכנאי שהסביר לי כי במערך כדי החברה יש עיוותים ופגמים הגורמים לתופעה .. כמובן שבכך מתייתר השירות כלא אמין ומבקש אני לסיים ההתקשרות בת 35 השנה אך גם זה לא ניתן על נקלה … מה עושים ??? וכיצד נוהגים ?

שלום,
אין דבר כזה שלא ניתן להתנתק משירות.
ראה בעניין זה חוק הגנת הצרכן.
עליך לפנות לחברה בכתב, להודיע על סיום ההתקשרות והחזרת הציוד.
ככל שאינך מצליח לעשות זאת בעצמך - תוכל לפנות לעו"ד לצורך סיוע בעניינך.

06/06/2024 07:57 אבנר הטעיה ואי אספקת מוצר ומוצר חליפי הטעיה ואי אספקת מוצר ומוצר חליפי
חיים שלום,
רשת מוצרי חשמל גדולה פרסמה באולם התצוגה מקרר (לא מתצוגה חדש לגמרי) במחיר אטרקטיבי במיוחד בהנחה גדולה עם מספר דגם מדוייק (מצולם, מחיר ודגם).
לא מדובר בדגם מתצוגה, לגבי הדגם מהתצוגה ניתן היה לרכוש אותו עוד בפחות.
לאחר תשלום בעמדה וקבלת החשבונית התברר כי נרשם דגם אחר ולא זה שנרכש ולא זה בתצוגה דגם שממילא יכולתי לקנות בפחות ממה ששילמתי.
כמובן שאם לא הייתי עולה על זה לא היתה לי דרך להוכיח כלום.
מייד במעמד הרכישה לא הסכמתי לדבר ואז נאמר לי שמלאי חדש יגיע תוך שבוע וחצי ובהתאם אקבל את מה שקניתי.
גם הובטח לי מקרר חלופי עד אז, מדובר בבית חדש ואין לי מקרר בבית.
במשך שבועיים אני ממתין למקרר חלופי ומבטיחים לי ולא שולחים.
כל השיחות מוקלטות כבר שבועיים, כולל הבטחה לקבל חלופי והבטחות לקבל מקרר בדגם הנכון, לא זה שנרשם בחשבונית.
לאחרונה נאמר לי שלא יספקו לי מקרר חליפי כי המשלוח של המקררים החדשים מתעכב ומקרר חלופי הם לא נותנים לזמן לא ידוע.
גם נאמר לי שהמשלוח החדש יהיה במחיר גבוהה מאוד והם לא יעמדו במחיר שהופיע אצלם בתצוגה באולם.

מה הם זכויותי ומה עלי לעשות?
אני מחזיק בהרבה הקלטות שמאשרים את כל מהלך העניינים והמוכר של הרשת לא מתכחש לעובדות, פשוט אלו הדברים.

01/06/2024 13:55 אור ביטול כרטיסיית כניסה לחוג ביטול כרטיסיית כניסה לחוג
רכשתי כרטיסיית כניסה לחוג ע"ס 400 שח ,ללא פג תוקף, בשל החלפת בעלויות של האולם ,ניתן ללקוחות חלון זמן של 3 חודשים להחליף את הכרטיסיות ,אני פניתי להנהלה והודעתי שלא אוכל להגיע בחלון הזמן שקבעו ,ובקשתי הארכה שלא נענתה, האם הבעלים ראשיי לא להשיב לי את התמורה ,בגלל שלא עמדתי בחלון הזמנים שקבע? האם אקט שכזה הוא בכלל חוקי?

שלום,
כאשר חברה או בית עסק מחליף בעלים - עליו לפעול בהתאם להתחייבויות הקודמות ועל כן על הבעלים החדש לקבל את הכרטיסיה שאותה רכשת לפני החלפת הבעלים.

30/05/2024 06:42 שי רווח היתקעות במעלית היתקעות במעלית
אני ואישתי ניתקענו במעלית להדגיש אישתי אחרי אירוע מוחי אפלפסיה לב 15 דקות היא לא היה לה אוויר במעלית החליפה צבעים ולא היה איך לינשום ולי גם פחד ולוועד בית. לא היה איכפת ביכלל לאף טחג לא היה איכפת. להדגיש שאישתי הולכת למועדון בעלי מוגבליות הנהג ראה. שאנחנו מאחרים עלנ ופתח לנו אם לדרמן והוציאו את אישתי ואותי שהמעלית לא תיקרוס וועד בית ואישתו באים בטענות למה הערני אותם משנה איך אפשר ליתבוע בדבר כזה

שלום,
קראתי אך לא הבנתי כלום. איתך הסליחה.

21/05/2024 12:56 רועי שליח שליח
שליח היה צריך להגיע אליי לאסוף חבילה חזרה כי הנעל המידה לא הייתה טובה במקרה זה אפילו שילמתי כסף 10 שקלים כדי שישלחו את השליח שוב ונקבע תאריך לאיסוף והשליח לא הגיע וגם לא עדכן והייתי בבית ביום הזה השאלה היא מגיע לי פיצוי כספי?

שלום,
כןץ

13/05/2024 08:21 בן קגרליצקי הלקוח ביצע הזמנה - והיא תקינה והוא מתעקש שמשהו שונה(כנראה כי היא לא אהבה) הלקוח ביצע הזמנה - והיא תקינה והוא מתעקש שמשהו שונה(כנראה כי היא לא אהבה)
הסיפור הבא : הלקוח ביצע הזמנה ובגלל מחסור בסלון הפינתי הוזמן לה והיא בחרה צבע שרצתה - נאמר 3 חודש ובוצע בזמן - לאחר שהסלון סופק הלקוחה טוענת כי הוא לא דומה לקטלוג - למרות שבין התמונה שהיא שלחה וגם התמונה בקטלוג המוצר זהה לחלוטין - וגם הצבע בדיוק כפי שהוזמן עי הלקוח - הדרישה שלה שנחליך לה את הדגם לדגם שהיא הזמינה או שהיא תתבע אותנו ואין לנו מה להוסיף היא קיבלה בדיוק את מה שהוזמן תודה מראש

שלום,
שוחחנו טלפונית.

07/05/2024 12:26 ארתור קביטקו איחור בתיקון מוצר ומשלוח מוצר לא נכון איחור בתיקון מוצר ומשלוח מוצר לא נכון
הי, שאלה לגבי תיקון מוצר חשמל. שלחתי מוצר פתיקון וראיתי שמחוייבים לתקן אותו תוך 14 ימי עסקים. ממעבדה שלחו לי מוצר אחר לאחר תיקון, זול הרבה יותר מהמוצר שלי ומעונינים לשלוח לי מוצר אחר אך באופן חלקי כי לטענתם חסר כרגע במלאי. חשוב לציין שהתהליך בינתיים לקח למעלה מחודש וחצי. המעבדה והיבואן שנותן את האחריות מסרב לפצות אותי. האם ניתן להגיש תביעה במקרה זה? ובמידה וכן מה גובה הפיצוי שעלי לבקש?
תודה.

שלום,
קראתי את סיפור המקרה, אך חסר לי מידע ונתונים כדי שאוכל להשיב.
אתה מתאר שמסרת מוצר חשמלי לתיקון. איזה מוצר ? האם במסגרת אחריות ? מדוע החליפו לך את המוצר ולא תיקנו ? ועוד ועוד
אתה מוזמן ליצור עימי קשר טלפוני, להסביר ואשמח לבשיב לך ולסייע במידת הצורך.

01/05/2024 20:15 יעל עסקת מכר מרחוק עסקת מכר מרחוק
האם תקנון באתר מהווה תחליף למסמך גילוי בעסקת מכר מרחוק?

שלום,
כן.

30/04/2024 13:27 מירב מקדמה מקדמה
צהרים טובים, לפני כשבוע קבעתי החלקה אצל ספר, שדרש סכום של 200 שקלים לשיריון התור ב-22/5 (שלחתי לו בביט), אחרי שחשבתי שוב על המחיר (1500 שקלים) להחלקה, החלטתי לבטל את התור. כשפניתי אליו היום, הוא ניסה שוב לשכנע אותי, ואמרתי לו שאני לא מעוניינת. הוא אמר שהוא יחזיר לי את 200 השקלים (כפי שנאמר בשיחה הראשונה, שבמידה ואני מבטלת, אני מקבלת את מלוא הסכום).
בהודעה מוקלטת לאחר מכן, הוא אמר שבגלל שבזבזתי את זמנו, הוא החליט להחזיר לי רק 150 שקלים. האם זה חוקי?

שלום,
השאלה אותה את שואלת אינה נכונה.
האם זה חוקי ? בוודאי שזה חוקי. למה שזה לא יהיה חוקי ? ואם זה לא חוקי לדעתך מדוע לא פנית למשטרה על מנת שיעצרו אותו.
אני מניח שאת מתכוונת לשאול האם יש לך עילה לתביעה (אזרחית כנגדו).
אם יש לך את מכלול הראיות להוכחת הטענות (הקלטת שיחה שבה הוא הבטיח להשיב לך את הכסף) אזי את רשאית לתבוע.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.